Ne bucurăm că din 15 mai vom putea reveni în cabinetele Clinicii Dentica pentru a vă fi de ajutor în tratarea oricăror probleme stomatologice cu care vă confruntați. Trebuie însă să ținem cont de condițiile speciale în care ne reluăm activitatea, întrucât starea de urgență va fi înlocuită, la nivel național, cu starea de alertă.
Guvernul a inițiat luni, 11 mai, un proiect de lege care reglementează cadrul general al stării de alertă. Cu aplicare directă în activitatea stomatologică, Colegiul Medicilor Stomatologi din România a dezvoltat un set detaliat de recomandări care au drept scop prevenirea și limitarea contaminării pacienților, a însoțitorilor acestora (atunci când este necesară prezența acestora), și a medicilor stomatologi cu Coronavirusul SARS-CoV-2 și a răspândirii infecției cu COVID-19.
Am sintetizat în articolul de față cele mai importante aspecte pe care trebuie să le știți atunci când vă pregătiți să apelați la servicii stomatologice, mai ales dacă aveți deja o programare pentru o intervenție sau tratament.
Cum se face programarea pentru vizita la Clinica Dentica?
- Orice vizită la Clinica Dentica se face cu programare telefonică prealabilă
Oricare ar fi modul dumneavoastră de comunicare preferat, începând cu data de 15 mai 2020, vom organiza programările doar telefonic, la numerele de contact 0771.139.109 și 0269.216.339
Pentru a putea pune în aplicare noile reguli de igienă și dezinfecție a cabinetelor și sălii de așteptare, vom lăsa mai mult timp între programări.
De aceea, este foarte important să respectați ora la care ați fost programat pentru tratament!
- Triajul epidemiologic inițial se realizează telefonic, înaintea programării
În timpul convorbirii telefonice în vederea programării, pentru realizarea triajului epidemiologic inițial, vă vor fi adresate întrebări de tipul celor de mai jos:
- Ați avut în ultimele 14 zile unul din simptomele următoare: febră (mai mare sau egală cu 37°C), tuse, respirație greoaie/dificultăți în respirație/frisoane, dureri musculare, dureri de cap, dureri de gât, greață, diaree, vărsături, pierdere de gust sau miros?
- Aveți membri ai familiei cu aceste simptome?
- Aveți vârsta de 65 de ani sau mai mult?
- Suferiți de o patologie cronică sau o afecțiune care are ca efect reducerea imunității? Care sunt bolile de care suferiți?
- Ați intrat în contact, în ultimele 14 zile, cu persoane diagnosticate cu virusul SARS-CoV2 (COVID 19)?
- Ați interacționat în ultimele 14 zile, cu persoane care prezintă simptome asociate infecției cu virusul SARS-CoV2 (COVID 19)?
- Ați interacționat în ultimele 14 zile cu persoane care au stat în izolare/carantină impusă de autorități?
- V-a fost impusă, în ultimele 14 zile, izolarea sau carantina la domiciliu de către autorități?
Important!
În cazul în care prezentați simptomatologie de viroză respiratorie sau vă aflați în izolare/carantină sau dacă sunteți pozitivi/confirmați cu Coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19), în funcție de detaliile specifice ale cazului dumneavoastră, vom lua împreună cea mai potrivită decizie pentru a vă trata. Chiar și atunci când vă încadrați într-una dintre situațiile de mai sus, aveți dreptul la serviciile medicale stomatologice!
Ce măsuri de siguranță am luat pentru protecția pacienților și a echipei medicale, în incinta clinicii și a cabinetelor Dentica?
Și noi, ca și dumneavoastră, vom respecta regulile de bază pentru limitarea riscului de răspândire a COVID-19:
- Masca de protecție este obligatorie în incinta clinicii, pentru pacienți și însoțitorii acestora.
- La intrarea în cabinet o asistentă vă va lua temperatura.
- Igienizarea mâinilor se va face la intrarea și la ieșirea din clinică și cabinete – am pregătit deja dispensere cu soluții dezinfectante (antiseptice pe bază de alcool)
- Folosirea botoșeilor sanitari de unică folosință – Pentru pacienți, punem la dispoziție un aparat care „îmbracă” încălțămintea cu un material sanitar, de unică folosință, ajutând astfel la limitarea răspândirii bacteriilor și virusurilor
- Contactul între pacienți și personalul medical va fi evitat, în măsura în care acest lucru este posibil.
- Nu va mai fi permisă staționarea în sala de așteptare – cu excepția cazului în care pacientul este în mod necesar însoțit
- Mânerele ușilor vor fi protejate cu folii de protecție și vor fi înlocuite permanent, sala de așteptare, recepția, dar și toaleta, vor fi dezinfectate în mod regulat
- La finalul vizitei, vă recomandăm plata cu cardul a tratamentelor, POS-ul fiind și el dezinfectat după fiecare utilizare.
Cum se vor desfășura procedurile și intervențiile stomatologice, în cabinetele Dentica?
Și în cabinete vom încerca să reducem la minim contactul cu pacienții, în afara contactelor strict necesare efectuării intervențiilor și tratamentelor.
- Accesul în cabinetul de tratament este permis doar pacientului, cu excepția situațiilor speciale (copii, persoane dependente etc), caz în care se va limita accesul la o persoană însoțitoare. Fiecare pacient are un culoar separat de acces și ieșire din cabinet, pentru a evita contactele directe între pacienți.
- Înainte de începerea tratamentului, medicul stomatolog vă va solicita acordul informat pentru procedurile care urmează să fie făcute și chestionarul de evaluare a sănătății
- Medicii și asistentele vor purta, la fiecare pacient, combinezon, botoșei și mănuși de unică folosință, dar și măști speciale.
- După fiecare pacient, cabinetele vor fi dezinfectate cu aparate UV, se va face dezinfecția suprafețelor, se va aerisi și se vor pregăti materialele de unică folosință și instrumentarul steril pentru procedurile medicale următoare.
Știm că sunt multe informații noi. Suntem însă convinși că veți ține cont de ele, la fiecare dintre vizitele dumneavoastră în Clinica Dentica.
Vă așteptăm și rămânem în contact pe email, la telefon, dar și pe rețelele sociale, ca și până acum!
IMPORTANT
Ne dorim ca vizita dumneavoastră la Clinica Dentica să fie cât mai eficientă. De aceea, vă punem la dispoziție formularul pentru triajul epidemiologic. Formularul poate fi tipărit și completat acasă, lăsând necompletate doar câmpurile pentru dată și semnătură. Pe acestea le veți completa în ziua programării, la sosire.